torsdag 19. mars 2009

Tonsilittus

Tonsilittus. Punktum. Det er hva den siste uka har dreid seg om for min del. For de som stusser på hva det er: det engelske ordet for halsbetennelse. Jeg har altså pådratt meg den verste halsbetennelsen jeg noensinne har hatt. Sliter med å snakke forståelig, og har absolutt null intresse av å spise mat, da jeg sliter noe utrolig med å svelge. Startet på antibiotika, ble ikke bedre. Dro til legen, to nye typer antibiotika, ble fortsatt ikke bedre. Dro til legen igjen, og ble sent til sykehuset for å se en spesialist. Om jeg freaka litt ut? Jepp! Sykehus + Afrika, ingen anbefalt kombinasjon. Uansett, utfallet av besøket på sykehuset var at spesialisten sjekka halsen min, og han begynte å le. Han unnskyldte seg, og sa at "I´m so sorry for laughing, but it just can´t get worse than this!" Så, det viste seg at jeg har en virusinfeksjon, så antibiotika funker ikke. Men, legen sitt forslag var å rett og slett ta mandlene ut! Ellers takk. Jeg venter heller på å bli frisk av meg selv. Så, come on kropp, gjør meg frisk i en fei..

Beklager for et sytete inlegg, men, det er altså dette som har opptatt meg den siste tiden. Lover et mer interessant innlegg neste gang!

3 kommentarer:

  1. Hello dear cousin - Ane! Skrev egentlig en skikkelig lang melding til deg her om dagen- men så ville den ikke postes. jajaja. nå melding på gang nå. sitter i rosendalsveien og ser på 24, men skulle heller vært i afrika med deg. men helst uten halsbetennelse da. høres ikke bra ut. må¨forresten si at trønder-kunnskapene mine kom til nytte forrige uke -dialektkunnskap på skolen. og jeg dro frem gloser som "æ hæl itj", "schø.." etc. Ikke verst! Du må itj ver åkkår..hehe.. marie var i sitt ess:)

    Uansett; tenker masse på deg og håper det går bedre. syt så mye du vil, skjønner det godt..

    store klemmer fra marie<3

    SvarSlett
  2. Hei Ane! Stakkars deg, ikke gøy å være så syk så langt hjemmefra... Og så hjalp ikke antibiotikaen heller.. Håper virkelig du snart blir bra igjen, og slipper å ha så vondt! Tenker på deg! Gode hilsner fra tante Turid

    SvarSlett
  3. Å huff-a-mei å huff-a-mei det ækk'e greit å være deg!
    Nei bading i kaldt vann det er skummelt det. Anne Mina badet i Trondheimsfjorden i dag 30 mars. Det kan vel bli en halsbetennelse ut av det også?
    God bedring Ane!! hilsen Eline

    SvarSlett